Saturday, August 29, 2009

Batu Kursani dan Besi Kursani - Perbandingan

Tiba pula giliran untuk membuat perbandingan antara batu kursani dan besi kursani. Kebiasaannya orang tidak akan menyebut batu kursani tetapi disebut besi kursani tahap biasa atau tahap 2. Jika diamati kedua permata besi kursani dibawah ada sedikit perbezaan dari segi warna (biasa batu kursani bewarna emas muda dan besi kursani yang paling elok@ teratas adalah berwarna perak) dan bentuknya (besi kursani dibawah belum sepenuhnya sempurna dicanai). Besi kursani amat keras untuk dipotong dan kerana itulah kebanyakan tukang permata akan mengenakan caj yang mahal untuk mencanainya.

Seperti batu dan besi leleh, besi kursani tahap biasa tidak akan bertindakbalas dengan magnet dan besi kursani semestinya bertindakbalas (melekat) antara satu sama lain.
Dibawah adalah cincin berpermatakan besi kursani dimana ia melekat dan tergantung dengan kuatnya. Besi kursani tahap 1 amat dicari oleh peminat barangan mistik oleh kerana sifat alaminya yang boleh membawa kepada kebal umum ketika darurat ataupun biasanya bergantung atas keserasian pemakai.

Besi kursani tahap biasa dan tahap satu ini ingin dimaharkan sebagaimana dibawah:
Batu Kursani (tahap biasa) RM150.00 (tawaran ramadhan)
Besi Kursani (tahap 1) Sila SMS (harga istimewa)

Sila pastikan besi kursani yang dibeli adalah asli dan cuba elakkan ditipu oleh penjual yang selalu mengambil kesempatan. InsyaALLAH.

6 comments:

  1. salam...

    Besi kursani masih ada di jual lagi ker...?
    jika ada boleh sms/call saya 012-7404456

    ReplyDelete
  2. salam...saya ada besi kursani asli utk dijual..besi kursani sy ada didalam batu..harga sy nak jual rm10j..besi kursani ini ada dgn sy..harga boleh lg dirunding..call sy ditalian 0199231096..

    ReplyDelete
  3. salam..saya ada besi kursani putih (Silver) 200% dijamin ASLI BESI KURSANI yg berasbab kebal darurat nyata serta 1001 kegunaan lain dan bukan besi spring keta atau besi tangga kapal..
    Sms/call/whatsapp 0172676573

    ReplyDelete
  4. saya berminat, boleh buat jarak jauh untuk saya

    ReplyDelete
  5. emel saya karismalham@gmail.com, besi kursani itu berapa dong? Sila bantu.

    ReplyDelete