Monday, August 10, 2009

Gelang Marjan Asli


Batu marjan adalah salah satu daripada batu dalam syurga sebagaimana dinyatakan oleh ALLAH swt didalam Quran dan juga melalui hadis Nabi saw. Amat susah untuk mendapatkan batu marjan asli dek kerana itu ramai yang telah menipu dengan menghasilkan marjan tiruan untuk dijual.

Sebagai panduan untuk mengesahkan samada marjan itu adalah asli atau tidak, cuba letakkan cuka atau minyak petrol keatas batu itu. Sekiranya tiruan maka warnanya akan luntur. Selain itu marjan yang amat elok adalah dibahagian akarnya dan apabila dipotong warna bahagian tengahnya masih sama dengan bahagian luar sebagaimana gambar diatas.

Gelang marjan yang saya tawarkan ini mempunyai 7 kelopak/potongan yang bersaiz lebih kurang 2.8cm. Kebiasaanya dengan saiz ini dijual dengan harga Rm650 untuk 1 kelopak tetapi kerana niat ingin membantu sesama makhluk ALLAH swt, saya hanya ingin memaharkan RM1,200.00 termasuk pos untuk Malaysia sahaja. Stok terhad kepada 1 unit sahaja dan tawaran adalah siapa cepat dia dapat.

Sekiranya perlu pengesahan untuk keaslian silalah SMS saya bagi tujuan perjumpaan disekitar Kuala Lumpur, Ampang dan Kajang sahaja.

No comments:

Post a Comment