Friday, March 26, 2010

Permata Pelik Milik Sahabat :: Tahi Ayam Jadi Batu ::


Jika disebut akan nama permata ini sudah pasti bunyinya agak kelakar dan melucukan. Inilah yang terjadi jika diberitahukan akan nama permata ini. Permata ini adalah "tahi ayam jantan" jadi batu milik seorang sahabat saya. Di Pantai Timur ianya lebih dikenali sebagai "tahi ayam mone" yang mempunyai keharuman yang susah untuk diungkapkan dengan kata-kata sekiranya terkena.

Pada asalnya ianya dalam bentuk setompok tetapi sahabat saya telah mengupah mencanai dan diabadikan dalam bentuk permata (cukup untuk satu biji sahaja). Sayang juga sebab saya sendiri tidak sempat mengambil gambar untuk dikongsi dalam bentuk asal. Namun jangan risau kerana jika dicium atau disentuh akan permata ini tiada bau yang akan melekat ditangan anda. Memang kelakar bunyinya. Sekadar untuk bahan ketawa tetapi sekiranya ada peminat blog yang ingin memilikinya bolehlah SMS saya. Apa khasiatnya ALLAHu' alam dan sekadar memuji akan ciptaanNya.
Nota:
Tahi ayam mone jika dicalitkan ke keris dan digunakan untuk menikam pihak lawan ianya akan menjadi bisa yang teramat kuat ekoran sifat semulajadinya yang boleh merosakkan organ dalaman manusia.

No comments:

Post a Comment