Tuesday, March 30, 2010

Kemuning Hitam Jadi Batu...



Alhamdulillah .. terdapat beberapa koleksi terbaru yang telah perolehi setelah bersusah payah selama 1 malam disebuah gunung dihutan Pahang pada minggu lepas. Telah diizinkan oleh ALLAH swt untuk mendapatkan beberapa barangan (akan diposting dalam masa terdekat) lain daripada yang lain pernah dipaparkan didalam blog ini maupun diblog yang lain.

Koleksi yang pertama dipilih untuk dipaparkan adalah kemuning hitam jadi batu sebagaimana gambar yang diletakkan diatas (bukan kebiasaan yang banyak dijual diperolehi daripada Indonesia). Ini adalah sebahagian daripada pokok yang diperolehi dan mungkin bahagian yang lain akan menyusul sekiranya ada rezeki saya pada masa akan datang. Jika dibandingkan dengan kemuning hitam kayu biasa ternyata tiada beza yang dapat diungkapkan. Semuanya adalah sama.

Bagi memenuhi permintaan peminat blog sebahagian daripada kemuning hitam jadi batu ini telah diposkan kepada tukang canai permata di Kelantan bagi menghasilkan permata cincin. InsyaALLAH dalam masa terdekat sekiranya siap akan dipaparkan untuk semua.

No comments:

Post a Comment