Monday, February 15, 2010

Meteorite @ Tahi Bintang Padat (solid) "raw and rare"





Ini meteorite @ tahi bintang yang saya perolehi dengan cara istimewa (tidak dapat dinyatakan atas sebab yang tidak dapat dielakkan). Bersaiz 1.5 gengam orang biasa dengan kepadatan amat luat biasa. Meteorite ini adalah terdiri daripada iron meteorite yang melekat teramat kuat dengan magnet.

Semua kriteria berpandukan hukum sains ada di batu ini bagi mengesahkan keasliannya. Sebiji permata yang siap mempunyai berat 3 kali ganda berat batu bumi yang biasa. Kepadatan yang tinggi (too solid) dengan kandungan nikel yang penuh (full nickel) menyebabkan ianya bertindak balas dengan kuat dengan magnet. Untuk memotong batu ini sebanyak 1 in ianya memerlukan 10 mata pencanai batu ditukarkan itupun belum putus sepenuhnya.

Meteorite ini dalam proses dijadikan permata cincin dan akan dimaharkan dalam masa terdekat. Saya telah berkesempatan menguji cincin dengan permata meteorite dan hasilnya kebas selama seminggu dan tulang semacam mencucuk secara halus. Allah swt sahajalah amat mengetahui akan khasiatnya.

No comments:

Post a Comment