Tuesday, July 20, 2010

Cincin Batu Kecubung Gred A - UP En Sabri, Selangor (Telah ditebus)





Untuk perhatian En Sabri, Selangor.

Cincin perak tempahan istimewa dengan kuku "crown special" daripada suasa dan ikatan berlian swiss mengelilingi batu permata juga daripada suasa. Tangkai cincin dengan gabungan ukiran pahat jawa penuh. Ini merupakan tempahan cincin yang termahal sekali pernah saya buatkan. Permata adalah batu kecubung Malaysia gred A (belum gred A+ lagi) dengan air yang jernih dengan warna semulajadi "ametyst".
** Terima kasih En Sabri, Selangor **

5 comments:

  1. Salam...nak tanya kecubung air (putih bersih) ada tak mencari selama 5 tahun tak jumpa2 kalau ada un kat indon..

    harap dapat balas

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam
    Kebiasannya kecubung air merupakan kecubung spesis yang belum matang atau warna muda. Gabungan warna jernih dan ungu halus. Kalau jernih 100% berkemungkinan pula batu kristal.. sila SMS sekiranya berminat dan semua kecubung koleksi kami diperolehi di Kelantan, Malaysia dan bukan daripada Indonesia.

    ReplyDelete
  3. kepada pemilik blog..saya tumpang lalu..batu kecubung jernih itu adalah Clear Quartz yang selalunya terbentuk secara kristal (trigonal) akibat berasosiasi dengan kehadiran ion besi (bijih besi).Saya di Kedah juga ada Clear Quartz ini..kalau warna ungu dipanggi Ametyst..kalau bewarna kuning dipanggil Citrine..tetapi berada dalam satu kelaurga sama iaitu Quartz



    www.mineralbumi.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Sye miliki btu jarum emas berkhalimah Allah

    ReplyDelete