Monday, June 29, 2009

Kenapa murah? Adakah ianya betul-betul asli?


  • Ramai yang bertanya kepada saya kenapa teras gemunggal/kelo yang dimaharkan saya boleh dikatakan murah berbanding didalam blog yang lain. Begitu juga adakah teras yang saya jual adalah betul-betul asli?

  • Bagi jawapan pertama, tujuan saya maharkan didalam blog ini adalah untuk menolong saudara/saudari sesama islam dan bukannya semata-mata mengaut keuntungan. Memang tidak dinafikan sebiji yang kecil biasanya dijual Rm1++ dan yang besar Rm3++. Apalah salahnya saya memberikan harga yang termampu dibayar oleh semua.

  • Teras yang saya maharkan semuanya adalah asli dan ini disahkan oleh kesemua tukang canai permata yang saya ketemui (di Kota Bharu, Melor dan Ampang). Teras pulau amat susah diperolehi apatah lagi yang tenggelam didalam air. Saya didalam peringkat mendapatkan gambar bagi menolong anda semua membezakan mana yang asli dan yang tidak asli kerana ramai yang saya perhatikan membeli teras yang sememangnya bukan asli...InsyaALLAH dalam masa terdekat saya akan buktikan.

2 comments:

  1. Sdr, apa beza teras yg tenggelam dalam air dgn yg tidak tenggelam? Apa khasiatnya?

    ReplyDelete
  2. Secara logik akal yg tenggelam sepastinya amat istimewa dr yg tidak tenggelam. Apapun itu adalah kebesaran ALLAH swt. Syariatnya adalah tenggelam tetapi hakikatnya ALLAH ingin menzahirkan kebesaranNya. Wallahualam..

    ReplyDelete